Studia I i II stopnia oraz jednolite studia magisterskie 2024/25

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Pedagogika - pedagogika szkolna ze wspomaganiem rozwoju dziecka - II stopnia, stacjonarne

Szczegóły
Kod BRE_WNP_ST_2_PED_SZK
Jednostka organizacyjna Wydział Nauk Pedagogicznych
Kierunek studiów Pedagogika
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 50
Czas trwania 2 lata
Adres komisji rekrutacyjnej ul. Wóycickiego 1/3, 01-938 Warszawa,
Godziny otwarcia sekretariatu pon.-pt. 10.00-12.00; 12.30-14.30
Adres WWW https://pedagogika.uksw.edu.pl/
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Tura 1 (07.06.2024 12:00 – 11.07.2024 23:59)

Cel kształcenia

Celem kształcenia na kierunku pedagogika na UKSW jest zdobycie wiedzy z zakresu wychowania, opieki, wspierania rozwoju dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz pracy resocjalizacyjnej, przygotowanie do pracy na stanowisku wychowawcy czy pedagoga.

Program studiów

Program studiów obejmuje poznanie i zrozumienie terminologii używanej w pedagogice oraz psychologii, specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki, specyfiki rozwoju człowieka w różnych aspektach, specyfiki środowisk wychowawczych, założeń pomocy i wsparcia osób, funkcjonowania różnych instytucji oświatowych, opiekuńczych, resocjalizacyjnych. Program studiów pozwala na wykorzystywanie i integrowanie wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, przygotowanie do pracy z dziećmi i młodzieżą oraz dorosłymi, jak też pracy naukowo-badawczej. Uzyskana w toku studiów wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne dają więc profesjonalne przygotowanie do szeroko rozumianej działalności pedagogicznej.

Na kierunku Pedagogika studia II stopnia dostępne są moduły kształcenia: pedagogika szkolna ze wspomaganiem rozwoju dziecka oraz pedagogika resocjalizacyjna i opiekuńczo - wychowawcza

Absolwent studiów II stopnia kierunku Pedagogika, modułu kształcenia: Pedagogika szkolna ze wspomaganiem rozwoju dziecka, w toku kształcenia nabywa wiedzę, umiejętności oraz kompetencje z zakresu:

  • metodyki pracy pedagoga szkolnego
  • pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • problemów edukacyjnych, opiekuńczych, wychowawczych dzieci i młodzieży
  • diagnozy pedagogicznej
  • metodycznych podstaw terapii pedagogicznej
  • metodyki pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • wsparcia dziecka i rodziny
  • pomocy społecznej i interwencji kryzysowej

 

Absolwent wykorzystuje zdobytą wiedzę w takich obszarach działań jak:

o   rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży

o   rozpoznawanie możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia ich mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień

o   rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu,

o   organizowanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb,

o   podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dotyczących dzieci i młodzieży,

o   inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,

o   udzielanie wsparcia rodzicom i nauczycielom w zakresie trudności ucznia  występujących w procesie nauczania, opieki i wychowania.

Absolwent posiada m.in. umiejętności dostrzegania i identyfikowania zaburzeń rozwojowych, zaburzeń zachowania uczniów,  problemów w ich funkcjonowaniu, współtworzenia i realizacji programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły, przedszkola.

Absolwent potrafi podejmować działania związane z rozpoznawaniem trudności, niepowodzeń edukacyjnych uczniów, w szczególności dokonywać wstępnej diagnozy uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się, rozpoznawać przyczyny utrudniające uczniom aktywne i pełne uczestnictwo w życiu szkoły czy placówki, współpracować z rodzicami uczniów oraz nauczycielami, a także innymi podmiotami i instytucjami, które podejmują działania dla dobra dziecka.

Perspektywy zawodowe

Absolwent kierunku pedagogika w ramach modułu kształcenia pedagogika szkolna ze wspomaganiem rozwoju dziecka posiada przygotowanie pedagogiczne i  kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela pedagoga w szkołach i placówkach oświatowo - wychowawczych oraz stanowiska pedagoga w przedszkolach.

Absolwent nie ma kwalifikacji nauczyciela wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. 


 ZASADY KWALIFIKACJI NA STUDIA II STOPNIA STACJONARNE

1. Studia stacjonarne drugiego stopnia są przeznaczone dla osób posiadających dyplom licencjata, magistra, inżyniera lub równorzędny.

2. Wynik końcowy postępowania kwalifikacyjnego jest obliczany z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku. 

3. Przez średnią z toku studiów należy rozumieć arytmetyczną średnią ocen uzyskanych z egzaminów oraz zaliczeń na ocenę na studiach I stopnia, II stopnia lub jednolitych studiach magisterskich. Do średniej z toku studiów nie wlicza się oceny pracy licencjackiej (magisterskiej) ani oceny z egzaminu licencjackiego (magisterskiego).

 

O przyjęcie na studia mogą ubiegać się: 

  • absolwenci studiów I stopnia i II stopnia na kierunkach: pedagogika oraz pedagogika specjalna;
  • absolwenci jednolitych studiów magisterskich na kierunkach: pedagogika specjalna oraz pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.

 

Kwalifikacja odbywa się w oparciu o średnią z toku studiów z zastrzeżeniem ust. 2, 3. Kandydaci są kwalifikowani według oniższego wzoru:  

W = s*20

gdzie:

W - wynik końcowy postępowania kwalifikacyjnego,

s – średnia ocen z toku studiów.

 

 

Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem zagranicznym

Informacje: https://uksw.edu.pl/kandydaci/cudzoziemcy/dyplomy-zagraniczne-i-matury/