Kod | BRE_WNP_ST_2_PED_SZK |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Kierunek studiów | Pedagogika |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 50 |
Czas trwania | 2 lata |
Adres komisji rekrutacyjnej | ul. Wóycickiego 1/3, 01-938 Warszawa, |
Godziny otwarcia sekretariatu | pon.-pt. 10.00-12.00; 12.30-14.30 |
Adres WWW | https://pedagogika.uksw.edu.pl/ |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Cel kształcenia
Celem kształcenia na kierunku pedagogika na UKSW jest zdobycie wiedzy z zakresu wychowania, opieki, wspierania rozwoju dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz pracy resocjalizacyjnej, przygotowanie do pracy na stanowisku wychowawcy czy pedagoga.
Program studiów
Program studiów obejmuje poznanie i zrozumienie terminologii używanej w pedagogice oraz psychologii, specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki, specyfiki rozwoju człowieka w różnych aspektach, specyfiki środowisk wychowawczych, założeń pomocy i wsparcia osób, funkcjonowania różnych instytucji oświatowych, opiekuńczych, resocjalizacyjnych. Program studiów pozwala na wykorzystywanie i integrowanie wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, przygotowanie do pracy z dziećmi i młodzieżą oraz dorosłymi, jak też pracy naukowo-badawczej. Uzyskana w toku studiów wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne dają więc profesjonalne przygotowanie do szeroko rozumianej działalności pedagogicznej.
Na kierunku Pedagogika studia II stopnia dostępne są moduły kształcenia: pedagogika szkolna ze wspomaganiem rozwoju dziecka oraz pedagogika resocjalizacyjna i opiekuńczo - wychowawcza
Absolwent studiów II stopnia kierunku Pedagogika, modułu kształcenia: Pedagogika szkolna ze wspomaganiem rozwoju dziecka, w toku kształcenia nabywa wiedzę, umiejętności oraz kompetencje z zakresu:
- metodyki pracy pedagoga szkolnego
- pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- problemów edukacyjnych, opiekuńczych, wychowawczych dzieci i młodzieży
- diagnozy pedagogicznej
- metodycznych podstaw terapii pedagogicznej
- metodyki pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- wsparcia dziecka i rodziny
- pomocy społecznej i interwencji kryzysowej
Absolwent wykorzystuje zdobytą wiedzę w takich obszarach działań jak:
o rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży
o rozpoznawanie możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia ich mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień
o rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu,
o organizowanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb,
o podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dotyczących dzieci i młodzieży,
o inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
o udzielanie wsparcia rodzicom i nauczycielom w zakresie trudności ucznia występujących w procesie nauczania, opieki i wychowania.
Absolwent posiada m.in. umiejętności dostrzegania i identyfikowania zaburzeń rozwojowych, zaburzeń zachowania uczniów, problemów w ich funkcjonowaniu, współtworzenia i realizacji programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły, przedszkola.
Absolwent potrafi podejmować działania związane z rozpoznawaniem trudności, niepowodzeń edukacyjnych uczniów, w szczególności dokonywać wstępnej diagnozy uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się, rozpoznawać przyczyny utrudniające uczniom aktywne i pełne uczestnictwo w życiu szkoły czy placówki, współpracować z rodzicami uczniów oraz nauczycielami, a także innymi podmiotami i instytucjami, które podejmują działania dla dobra dziecka.
Perspektywy zawodowe
Absolwent kierunku pedagogika w ramach modułu kształcenia pedagogika szkolna ze wspomaganiem rozwoju dziecka posiada przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela pedagoga w szkołach i placówkach oświatowo - wychowawczych oraz stanowiska pedagoga w przedszkolach.
Absolwent nie ma kwalifikacji nauczyciela wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego.
ZASADY KWALIFIKACJI NA STUDIA II STOPNIA STACJONARNE
1. Studia stacjonarne drugiego stopnia są przeznaczone dla osób posiadających dyplom licencjata, magistra, inżyniera lub równorzędny.
2. Wynik końcowy postępowania kwalifikacyjnego jest obliczany z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku.
3. Przez średnią z toku studiów należy rozumieć arytmetyczną średnią ocen uzyskanych z egzaminów oraz zaliczeń na ocenę na studiach I stopnia, II stopnia lub jednolitych studiach magisterskich. Do średniej z toku studiów nie wlicza się oceny pracy licencjackiej (magisterskiej) ani oceny z egzaminu licencjackiego (magisterskiego).
O przyjęcie na studia mogą ubiegać się:
- absolwenci studiów I stopnia i II stopnia na kierunkach: pedagogika oraz pedagogika specjalna;
- absolwenci jednolitych studiów magisterskich na kierunkach: pedagogika specjalna oraz pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.
Kwalifikacja odbywa się w oparciu o średnią z toku studiów z zastrzeżeniem ust. 2, 3. Kandydaci są kwalifikowani według oniższego wzoru:
W = s*20
gdzie:
W - wynik końcowy postępowania kwalifikacyjnego,
s – średnia ocen z toku studiów.
Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem zagranicznym
Informacje: https://uksw.edu.pl/kandydaci/cudzoziemcy/dyplomy-zagraniczne-i-matury/