Kod | BRE_WNP_NS_2_PED_SZK |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Kierunek studiów | Pedagogika |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 50 |
Czas trwania | 2 lata |
Adres komisji rekrutacyjnej | ul. Wóycickiego 1/3, 01-938 Warszawa, |
Godziny otwarcia sekretariatu | pon.-pt. 10.00-12.00; 12.30-14.30 |
Adres WWW | https://pedagogika.uksw.edu.pl/ |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Cel kształcenia
Celem kształcenia na kierunku pedagogika na UKSW jest zdobycie wiedzy z zakresu wychowania, opieki, wspierania rozwoju dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz pracy resocjalizacyjnej, przygotowanie do pracy na stanowisku wychowawcy czy pedagoga.
Program studiów
Program studiów obejmuje poznanie i zrozumienie terminologii używanej w pedagogice oraz psychologii, specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki, specyfiki rozwoju człowieka w różnych aspektach, specyfiki środowisk wychowawczych, założeń pomocy i wsparcia osób, funkcjonowania różnych instytucji oświatowych, opiekuńczych, resocjalizacyjnych. Program studiów pozwala na wykorzystywanie i integrowanie wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, przygotowanie do pracy z dziećmi i młodzieżą oraz dorosłymi, jak też pracy naukowo-badawczej. Uzyskana w toku studiów wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne dają więc profesjonalne przygotowanie do szeroko rozumianej działalności pedagogicznej.
Na kierunku Pedagogika studia II stopnia dostępne są moduły kształcenia: pedagogika szkolna ze wspomaganiem rozwoju dziecka oraz pedagogika resocjalizacyjna i opiekuńczo-wychowawcza.
Absolwent studiów II stopnia kierunku Pedagogika, modułu kształcenia: Pedagogika szkolna ze wspomaganiem rozwoju dziecka, w toku kształcenia nabywa wiedzę, umiejętności oraz kompetencje z zakresu:
- metodyki pracy pedagoga szkolnego
- pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- problemów edukacyjnych, opiekuńczych, wychowawczych dzieci i młodzieży
- diagnozy pedagogicznej
- metodycznych podstaw terapii pedagogicznej
- metodyki pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- wsparcia dziecka i rodziny
- pomocy społecznej i interwencji kryzysowej
Absolwent wykorzystuje zdobytą wiedzę w takich obszarach działań jak:
o rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży
o rozpoznawanie możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia ich mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień
o rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu,
o organizowanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb,
o podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dotyczących dzieci i młodzieży,
o inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
o udzielanie wsparcia rodzicom i nauczycielom w zakresie trudności ucznia występujących w procesie nauczania, opieki i wychowania.
Absolwent posiada m.in. umiejętności dostrzegania i identyfikowania zaburzeń rozwojowych, zaburzeń zachowania uczniów, problemów w ich funkcjonowaniu, współtworzenia i realizacji programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły, przedszkola.
Absolwent potrafi podejmować działania związane z rozpoznawaniem trudności, niepowodzeń edukacyjnych uczniów, w szczególności dokonywać wstępnej diagnozy uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się, rozpoznawać przyczyny utrudniające uczniom aktywne i pełne uczestnictwo w życiu szkoły czy placówki, współpracować z rodzicami uczniów oraz nauczycielami, a także innymi podmiotami i instytucjami, które podejmują działania dla dobra dziecka.
Perspektywy zawodowe
Absolwent kierunku pedagogika w ramach modułu kształcenia pedagogika szkolna ze wspomaganiem rozwoju dziecka posiada przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela pedagoga w szkołach i placówkach oświatowo - wychowawczych oraz stanowiska pedagoga w przedszkolach.
Absolwent nie ma kwalifikacji nauczyciela wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego.
Czesne
Opłata za usługi edukacyjne wynosi 4500 zł za jeden rok studiów.
ZASADY KWALIFIKACJI NA STUDIA II STOPNIA NIESTACJONARNE
1. Studia stacjonarne drugiego stopnia są przeznaczone dla osób posiadających dyplom licencjata, magistra, inżyniera lub równorzędny.
2. Wynik końcowy postępowania kwalifikacyjnego jest obliczany z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku.
3. Przez średnią z toku studiów należy rozumieć arytmetyczną średnią ocen uzyskanych z egzaminów oraz zaliczeń na ocenę na studiach I stopnia, II stopnia lub jednolitych studiach magisterskich. Do średniej z toku studiów nie wlicza się oceny pracy licencjackiej (magisterskiej) ani oceny z egzaminu licencjackiego (magisterskiego).
O przyjęcie na studia mogą ubiegać się:
- absolwenci studiów I stopnia i II stopnia na kierunkach: pedagogika oraz pedagogika specjalna;
- absolwenci jednolitych studiów magisterskich na kierunkach: pedagogika specjalna oraz pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.
Kwalifikacja odbywa się w oparciu o średnią z toku studiów z zastrzeżeniem ust. 2, 3. Kandydaci są kwalifikowani według oniższego wzoru:
W = s*20
gdzie:
W - wynik końcowy postępowania kwalifikacyjnego,
s – średnia ocen z toku studiów.
Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem zagranicznym
Informacje: https://uksw.edu.pl/kandydaci/cudzoziemcy/dyplomy-zagraniczne-i-matury/