Kod | P_WNP_WWR |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Kierunek studiów | Studia podyplomowe Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcia rodziny |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 30 |
Czas trwania | 4 semestry |
Godziny otwarcia sekretariatu | poniedziałek - piątek w godz. 9.00 - 12.00 i 12.30 - 15.00 |
Adres WWW | http://www.pedagogika.uksw.edu.pl |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
- Tura 1 (24.10.2024 00:00 – 21.11.2024 11:30)
Rekrutacja 2024/2025
Planowany termin uruchomienia studiów: 15 listopada 2024
Termin rozpoczęcia internetowej rejestracji: 24 października 2024
Termin rozpoczęcia przyjmowania dokumentów: 24 pażdziernika od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 - 12.00 i 12.30 -15.00, ul. Wóycickiego 1/3, bud. 15, pok. 1508
Czas trwania studiów: cztery semestry
Miejsce: Campus UKSW, ul. Wóycickiego 1/3, Warszawa (Młociny)
STUDIA SĄ BEZPŁATNE (studia finansowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej)
Zajęcia dydaktyczne realizowane będą w formie hybrydowej w piątki, soboty i niedziele:
- zajęcia zdalne na MS Teams w piątki od godz. 16.30,
- zjazdy w soboty/niedziele realizowane na terenie uczelni w Kampusie UKSW przy ul. Wóycickiego 1/3,(niektóre zjazdy w niedzielę będą w formie zdalnej).
Limit miejsc: minimalny: 25 osób; maksymalny: 30 osób
Cel studiów:
Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie specjalisty WWR, który uzyska kompetencje i umiejętności
w zakresie:
- promowania rozwoju i uczenia się dziecka, kluczowej roli rodziny i środowiska w opiece, wychowaniu, edukacji, leczeniu i terapii;
- zindywidualizowanego wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny w ramach wielospecjalistycznego zespołu (wczesne rozpoznawanie potrzeb dziecka i rodziny oraz rozwiązywanie problemów zdrowia i funkcjonowania, warunkujących zaburzenia rozwojowe);
- współpracy z rodziną i środowiskiem społeczno-wychowawczym we wspomaganiu rozwoju;
- koordynowania prac w zakresie oceny funkcjonalnej i planowania pracy z dzieckiem, jego rodziną i środowiskiem;
- realizacji zadań w sposób kompleksowy, skoordynowany w środowisku dziecka i rodziny zgodnie ze standardami WWR;
- koordynacji działań podmiotów międzyresortowych, w celu zsynchronizowana opieki, wsparcia i dostępności;
- optymalizowania włączenia dziecka i rodziny do lokalnej społeczności, transdyscyplinarnej pracy zespołowej prowadzonej w środowisku.
Podstawą kwalifikacji na studia jest posiadanie przez kandydata:
- wykształcenia wyższego uzyskanego na kierunku przyporządkowanym do dyscypliny naukowej w ramach dziedzin nauk społecznych (pedagogika, psychologia), nauki o rodzinie, nauk medycznych i nauk o zdrowiu
- doświadczenia w pracy z dzieckiem w wieku od urodzenia do 7 r. życia (wymagane zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu w miejscu pracy umożliwiającym prowadzenie zajęć z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka)
Adresaci studiów:
Osoby czynne zawodowo posiadające wykształcenie wyższe magisterskie: pedagog, pedagog specjalny, nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, psycholog, logopeda, fizjoterapeuta, pielęgniarka, położna środowiskowa.
O przyjęciu na studia decyduje spełnienie wszystkich powyżej wymienionych warunków, kolejność zgłoszeń, zarejestrowanie się w systemie IRK, złożenie dokumentów w Sekretariacie studiów w budynku nr 15 Wydziału Nauk Pedagogicznych UKSW, przy ul. Wóycickiego 1/3, 01-938 Warszawa, pokój nr 1508 (parter), tel. 22 56 99 677.
Zasady naboru
Rekrutacja na studia podyplomowe odbywa się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK).
CEL STUDIÓW:
Celem studiów jest przygotowanie kadr do roli specjalisty wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (WWR), udzielającego wsparcia rodzinie w jej naturalnym środowisku, pracującego w transdyscyplinarnym zespole WWR, w skoordynowanej międzysektorowej sieci podmiotów WWR w lokalnej społeczności.
UZYSKANE KWALIFIKACJE
Absolwent studiów podyplomowych uzyskuje kwalifikacje do zajmowania stanowiska specjalisty w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny zgodnie z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2024 r. poz. 453)
Absolwent posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne do pełnienia roli specjalisty wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny we wszystkich rodzajach placówek zajmujących się udzielaniem pomocy dzieciom z zaburzeniami neurorozwojowymi, sensorycznymi, emocjonalnymi, behawioralnymi lub nieprawidłowo kształtującą się osobowością i ich rodzinom. Osoba mająca kwalifikacje do pracy w zakresie nowego modelu wczesnego wspomagania rozwoju i wsparcia rodziny, zgodnie z podstawowym wykształceniem kierunkowym uzyskanym w ramach studiów wyższych oraz kompetencjami w ramach ukończonych studiów podyplomowych, może podjąć zatrudnienie na stanowisku specjalisty wczesnego wspomagania rozwoju i wsparcia rodziny w: Centrach Dziecka i Rodziny, Ośrodkach wczesnej interwencji, Specjalistycznych Centrach Wspierających Edukację Włączającą, w jednostkach pomocy społecznej, zespołach WWR w jednostkach systemu oświaty realizujących wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcie rodziny (obecne poradnie psychologiczno-pedagogiczne, przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego, szkoły podstawowe, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze)
ORGANIZACJA STUDIÓW
Zajęcia dydaktyczne realizowane będą w formie hybrydowej, 2-3 razy w miesiącu: w piątki, soboty i niedziele. Zajęcia zdalne na MS Teams w piątki od godz. 16.30, zjazdy w soboty/niedziele realizowane na terenie uczelni w Kampusie UKSW przy ul. Wóycickiego 1/3, (niektóre zjazdy w niedzielę będą w formie zdalnej).
WARUNEK UKOŃCZENIA STUDIÓW
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczenia wszystkich przedmiotów ujętych w programie studiów, realizacja praktyk zawodowych oraz zdanie egzaminu końcowego w formie prezentacji studium indywidualnego przypadku dziecka i rodziny z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju.
Na ocenę ogólną składa się średnia z toku studiów (50% oceny końcowej) i ocena z egzaminu końcowego (50% oceny końcowej.
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych potwierdzające uzyskanie kwalifikacji do zajmowania stanowiska specjalisty w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny zgodnie z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2024 r. poz. 453)
PROGRAM STUDIÓW
I. Kształcenie kierunkowe
1. Moduł: Przygotowanie pedagogiczne do pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami
2. Moduł: Dydaktyka specjalna
3. Moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej
4. Praktyka zawodowa w placówkach edukacyjnych z dziećmi SPE
II. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Przygotowanie merytoryczne:
1. Model wczesnego wspomagania rozwoju – założenia, zasady i organizacja
2. Wsparcie rodziny w modelu wczesnego wspomagania rozwoju
3. Biomedyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
4. Psychospołeczne podstawy wczesnego rozwoju dziecka i interwencji terapeutycznej
5. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami neurorozwojowymi i wspieranie jego rodziny
6. Podstawy rehabilitacji dziecka z zaburzonym rozwojem psychoruchowym i wspieranie jego rodziny
7. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością słuchową i wspieranie jego rodziny
8. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością wzrokową i wspieranie jego rodziny
Przygotowanie dydaktyczno- metodyczne
1. Moduł: Ocena możliwości i potrzeb dziecka
2. Moduł: Wsparcie środowiskowe w WWR
3. Moduł: Planowanie procesu WWR
Praktyki zawodowe
1. Praktyka zawodowa w zespołach WWR
2. Praktyka zawodowa: indywidualna praca środowiskowa z dzieckiem i rodziną (studium dziecka i rodziny)
KADRA PEDAGOGICZNA
Kadrę pedagogiczną stanowią doświadczeni eksperci z zakresu pedagogiki specjalnej, psychologii rozwojowej, medycyny oraz praktycy związani ze wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka i rodziny.
TERMINY ZJAZDÓW:
15-17 listopada 2024
22-24 listopada 2024
6-8 grudnia 2024
10-12 stycznia 2025
17-19 stycznia 2025
24-26 stycznia 2025
7-9 lutego 2025
14-16 lutego 2025
PROCEDURA REKRUTACJI:
Zarejestrowanie w systemie IRK (Internetowa Rejestracja Kandydatów)
https://irk.uksw.edu.pl/pl/offer/POD_2024_2025/programme/P_WNP_WWR/?from=field:P_WNP_WWR
Wydrukowanie wypełnionego w IRK (przy rejestracji) kwestionariusza zgłoszeniowego
Złożenie dokumentów:
kwestionariusz zgłoszeniowy drukowany z IRK
kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał do wglądu)
jedno zdjęcie (format taki jak do dowodu osobistego)
w przypadku innego nazwiska na dyplomie oraz dowodzie osobistym, kserokopia dokumentu poświadczającego zmianę nazwiska (oryginał do wglądu)
oświadczenie o przygotowaniu pedagogicznym i doświadczeniu zawodowym - (dostępne do pobrania w systmie IRK)
· Składanie dokumentów w Sekretariacie studiów w budynku nr 15 Wydziału Nauk Pedagogicznych UKSW, przy ul. Wóycickiego 1/3, 01-938 Warszawa, pokój nr 1508 (parter), tel. 22 56 99 677, w dniach od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 12.00 i 12.30 – 15.00
Pierwszy krok to rejestracja w systemie, drugi, to złożenie dokumentów. Każdy z Państwa, który zarejestruje się w systemie zaproszony jest do złożenia dokumentów. Sama internetowa rejestracja nie gwarantuje miejsca na studiach.
Za obsługę administracyjną odpowiada Pani Monika Zawadzka - kierownik Dziekanatu WNP, m.zawadzka@uksw.edu.pl ; tel. 22 56 99 677