Kursy organizowane na UKSW w cyklu 2022/23

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Od leczenia do opieki – cyfrowa edukacja i opieka duchowa w szpitalnej opiece zdrowotnej

Szczegóły
Kod K_WNH-KRS-LOOD
Jednostka organizacyjna Wydział Nauk Humanistycznych
Forma studiów Niestacjonarne
Poziom kształcenia Kursy
Języki wykładowe angielski
Czas trwania 85 godz.- 70 godz. dydaktycznych + 15 godz. warsztatowych
Adres komisji rekrutacyjnej m.jewdokimow@uksw.edu.pl
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (27.05.2022 00:00 – 30.06.2022 23:59)

Program kursu doskonalącego „Od leczenia do opieki – cyfrowa edukacja i opieka duchowa w szpitalnej opiece zdrowotnej” ("From Cure to Care – Digital Education and Spiritual Assistance in Hospital Healthcare").

Organizacja kursu doskonalącego Kurs realizowany jest przez Wydział Nauk Humanistycznych we współpracy z Wydziałem Medycznym.Collegium Medicum, w ramach projektu "From cure to care – digital education and spiritual assistance in hospital healtcare" (FCTC), KA2 STRATEGIC PARTNERSHIP PROJECT, zgodnie z zatwierdzonym wnioskiem, programem prac i harmonogramem określonym w Umowie o partnerstwie w ramach umowy Convenzione o nr 2020-1-IT02- KA226-HE-095300.

Program kursu jest realizowany przez pięć instytucji akademickich w czterech europejskich krajach:

University of Torino (Włochy), University of Dublin (Irlandia), Universidad de Extremadura i Universidad Internacional de la Rioja (Hiszpania) i Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

Cele kursu doskonalącego

Celem kursu jest profesjonalizacja zawodowa osób biorących udział w szpitalnej opiece zdrowotnej, w szczególności:

1) rozumienie znaczenia włączenia wielokulturowych potrzeb religijnych / duchowych w opiekę społeczno-zdrowotną;

2) nabycie wielokulturowej wiedzy na temat opieki duchowej;

3) rozumienie znaczenia umiejętności cyfrowych w leczeniu hospitalizowanych pacjentów;

4) zdobycie nowych kompetencji z zakresu cyfrowej ewolucji systemu opieki zdrowotnej w relacji z osobami znajdującymi się w trudnej sytuacji zdrowotnej;

5) umiejętność powiązania pojęć teoretycznych nabytych w modułach z praktyką;

6) nabycie umiejętności cyfrowych w radzeniu sobie z zaletami, jak i ograniczeniami zdalnych narzędzi w komunikacji interpersonalnej;

7) gotowość do wspólnego uczenia się i promowania wspólnych doświadczeń w środowisku społecznym i zawodowym;

8) gotowość do wypełniania zobowiązań społecznych i zawodowych w świetle ciągłych transformacji wywołanych przez COVID i inne możliwe przyszłe pandemie.

Adresaci Kursu – w ramach pierwszego okresu funkcjonowania – jest kierowany do studentów UKSW.

Następnie zostaną udostępnione w formie modułów do samodzielnego kształcenia dla pracowników służb medycznych, pracowników socjalnych oraz opiekunów osób chorych.

Łączny wymiar godzinowy kursu:

Czas trwania kursu 1 semestr, 70 godzin dydaktycznych na platformie e-learningowej oraz 15 godzin warsztatów. Nakład łączny pracy uczestnika: 5 ECTS.

Program kursu

Kurs odbywa się w języku angielskim.

Kurs obejmuje pięć specjalistycznych modułów tematycznych:

1. „Duchowość i opieka w szpitalach” ("Spirituality and care in hospitals") Liczba godzin: 15 godzin dydaktycznych Forma zajęć: wideowykłady, prezentacje, zadania do samodzielnego wykonania na platformie e-learningowej Sposób weryfikacji: test, udział w zajęciach, zadania do samodzielnej realizacji (np. lektura tekstu, zapoznanie się z materiałami wideo, pisemna odpowiedź na pytania). Moduł mający na celu dostarczenie konkretnej wiedzy i narzędzi do identyfikacji i zaspokojenia religijno-duchowych potrzeb pacjentów szpitali.

2. „Cyfrowe umiejętności interakcyjne” ("Digital Skills for interaction") Liczba godzin: 10 godzin dydaktycznych Forma zajęć: wideowykłady, prezentacje, zadania do samodzielnego wykonania na platformie e-learningowej Sposób weryfikacji: test, udział w zajęciach, zadania do samodzielnej realizacji (np. lektura tekstu, zapoznanie się z materiałami wideo, pisemna odpowiedź na pytania). Moduł mający na celu przedstawienie narzędzi cyfrowych w odniesieniu do potrzeb egzystencjalnych, interakcji i komunikacji hospitalizowanego pacjenta.

3. „Zarządzanie religijną różnorodnością” ("Managing religious diversity") Liczba godzin: 15 godzin dydaktycznych Forma zajęć: wideowykłady, prezentacje, zadania do samodzielnego wykonania na platformie e-learningowej. Sposób weryfikacji: test, udział w zajęciach, zadania do samodzielnej realizacji (np. lektura tekstu, zapoznanie się z materiałami wideo, pisemna odpowiedź na pytania). Moduł mający na celu wprowadzenie pojęć przydatnych do zrozumienia zjawisk religijnych we współczesnym społeczeństwie oraz skupienie się na zarządzaniu różnorodnością religijną w instytucjach publicznych (ze szczególnym uwzględnieniem szpitali).

4. „Pielęgniarska opieka duchowa w sytuacji końca życia w czasie pandemii COVID-19” ("Spiritual nursing care interventions for end-of-life care during the COVID-19 pandemic”) Liczba godzin: 15 godzin dydaktycznych Forma zajęć: wideowykłady, prezentacje, zadania do samodzielnego wykonania na platformie e-learningowej Sposób weryfikacji: test, udział w zajęciach, zadania do samodzielnej realizacji (np. lektura tekstu, zapoznanie się z materiałami wideo, pisemna odpowiedź na pytania). Moduł mający na celu dostarczenie wytycznych metodologicznych dla praktyki klinicznej w opiece paliatywnej.

5. „Medycyna narracyjna” ("Narrative Medicine") Liczba godzin: 15 godzin dydaktycznych Forma zajęć: wideowykłady, prezentacje, zadania do samodzielnego wykonania na platformie e-learningowej Sposób weryfikacji: test, udział w zajęciach, zadania do samodzielnej realizacji (np. lektura tekstu, zapoznanie się z materiałami wideo, pisemna odpowiedź na pytania). Moduł nakierowany na podejściu Medycyny Narracyjnej w celu zidentyfikowania i wzmocnienia doświadczeń, potrzeb pacjentów i ich rodzin w sferze religijno-duchowej.

6. Moduł warsztatowy „Zarządzanie religijną różnorodnością w przestrzeni publicznej” ("Managing Religious Diversity in Public Spaces”) Liczba godzin: 15 godzin dydaktycznych Forma zajęć: warsztaty Sposób weryfikacji: udział w zajęciach, wykonanie pracy wskazanej przez prowadzących.

Warunkiem otrzymania certyfikatu o ukończeniu kursu doskonalącego jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (asynchroniczne i warsztatowe), wykonanie wszystkich zadań etapowych oraz rozwiązanie zadań końcowych.

Osoby, które ukończą kurs, otrzymają certyfikat udziału sygnowany przez wszystkie uczelnie.