Kod | K_WNH-KRS-LOOD |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Nauk Humanistycznych |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Kursy |
Języki wykładowe | angielski |
Czas trwania | 85 godz.- 70 godz. dydaktycznych + 15 godz. warsztatowych |
Adres komisji rekrutacyjnej | m.jewdokimow@uksw.edu.pl |
Zadaj pytanie |
- Tura 1 (27.05.2022 00:00 – 30.06.2022 23:59)
Program kursu doskonalącego „Od leczenia do opieki – cyfrowa edukacja i opieka duchowa w szpitalnej opiece zdrowotnej” ("From Cure to Care – Digital Education and Spiritual Assistance in Hospital Healthcare").
Organizacja kursu doskonalącego Kurs realizowany jest przez Wydział Nauk Humanistycznych we współpracy z Wydziałem Medycznym.Collegium Medicum, w ramach projektu "From cure to care – digital education and spiritual assistance in hospital healtcare" (FCTC), KA2 STRATEGIC PARTNERSHIP PROJECT, zgodnie z zatwierdzonym wnioskiem, programem prac i harmonogramem określonym w Umowie o partnerstwie w ramach umowy Convenzione o nr 2020-1-IT02- KA226-HE-095300.
Program kursu jest realizowany przez pięć instytucji akademickich w czterech europejskich krajach:
University of Torino (Włochy), University of Dublin (Irlandia), Universidad de Extremadura i Universidad Internacional de la Rioja (Hiszpania) i Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Cele kursu doskonalącego
Celem kursu jest profesjonalizacja zawodowa osób biorących udział w szpitalnej opiece zdrowotnej, w szczególności:
1) rozumienie znaczenia włączenia wielokulturowych potrzeb religijnych / duchowych w opiekę społeczno-zdrowotną;
2) nabycie wielokulturowej wiedzy na temat opieki duchowej;
3) rozumienie znaczenia umiejętności cyfrowych w leczeniu hospitalizowanych pacjentów;
4) zdobycie nowych kompetencji z zakresu cyfrowej ewolucji systemu opieki zdrowotnej w relacji z osobami znajdującymi się w trudnej sytuacji zdrowotnej;
5) umiejętność powiązania pojęć teoretycznych nabytych w modułach z praktyką;
6) nabycie umiejętności cyfrowych w radzeniu sobie z zaletami, jak i ograniczeniami zdalnych narzędzi w komunikacji interpersonalnej;
7) gotowość do wspólnego uczenia się i promowania wspólnych doświadczeń w środowisku społecznym i zawodowym;
8) gotowość do wypełniania zobowiązań społecznych i zawodowych w świetle ciągłych transformacji wywołanych przez COVID i inne możliwe przyszłe pandemie.
Adresaci Kursu – w ramach pierwszego okresu funkcjonowania – jest kierowany do studentów UKSW.
Następnie zostaną udostępnione w formie modułów do samodzielnego kształcenia dla pracowników służb medycznych, pracowników socjalnych oraz opiekunów osób chorych.
Łączny wymiar godzinowy kursu:
Czas trwania kursu 1 semestr, 70 godzin dydaktycznych na platformie e-learningowej oraz 15 godzin warsztatów. Nakład łączny pracy uczestnika: 5 ECTS.
Program kursu
Kurs odbywa się w języku angielskim.
Kurs obejmuje pięć specjalistycznych modułów tematycznych:
1. „Duchowość i opieka w szpitalach” ("Spirituality and care in hospitals") Liczba godzin: 15 godzin dydaktycznych Forma zajęć: wideowykłady, prezentacje, zadania do samodzielnego wykonania na platformie e-learningowej Sposób weryfikacji: test, udział w zajęciach, zadania do samodzielnej realizacji (np. lektura tekstu, zapoznanie się z materiałami wideo, pisemna odpowiedź na pytania). Moduł mający na celu dostarczenie konkretnej wiedzy i narzędzi do identyfikacji i zaspokojenia religijno-duchowych potrzeb pacjentów szpitali.
2. „Cyfrowe umiejętności interakcyjne” ("Digital Skills for interaction") Liczba godzin: 10 godzin dydaktycznych Forma zajęć: wideowykłady, prezentacje, zadania do samodzielnego wykonania na platformie e-learningowej Sposób weryfikacji: test, udział w zajęciach, zadania do samodzielnej realizacji (np. lektura tekstu, zapoznanie się z materiałami wideo, pisemna odpowiedź na pytania). Moduł mający na celu przedstawienie narzędzi cyfrowych w odniesieniu do potrzeb egzystencjalnych, interakcji i komunikacji hospitalizowanego pacjenta.
3. „Zarządzanie religijną różnorodnością” ("Managing religious diversity") Liczba godzin: 15 godzin dydaktycznych Forma zajęć: wideowykłady, prezentacje, zadania do samodzielnego wykonania na platformie e-learningowej. Sposób weryfikacji: test, udział w zajęciach, zadania do samodzielnej realizacji (np. lektura tekstu, zapoznanie się z materiałami wideo, pisemna odpowiedź na pytania). Moduł mający na celu wprowadzenie pojęć przydatnych do zrozumienia zjawisk religijnych we współczesnym społeczeństwie oraz skupienie się na zarządzaniu różnorodnością religijną w instytucjach publicznych (ze szczególnym uwzględnieniem szpitali).
4. „Pielęgniarska opieka duchowa w sytuacji końca życia w czasie pandemii COVID-19” ("Spiritual nursing care interventions for end-of-life care during the COVID-19 pandemic”) Liczba godzin: 15 godzin dydaktycznych Forma zajęć: wideowykłady, prezentacje, zadania do samodzielnego wykonania na platformie e-learningowej Sposób weryfikacji: test, udział w zajęciach, zadania do samodzielnej realizacji (np. lektura tekstu, zapoznanie się z materiałami wideo, pisemna odpowiedź na pytania). Moduł mający na celu dostarczenie wytycznych metodologicznych dla praktyki klinicznej w opiece paliatywnej.
5. „Medycyna narracyjna” ("Narrative Medicine") Liczba godzin: 15 godzin dydaktycznych Forma zajęć: wideowykłady, prezentacje, zadania do samodzielnego wykonania na platformie e-learningowej Sposób weryfikacji: test, udział w zajęciach, zadania do samodzielnej realizacji (np. lektura tekstu, zapoznanie się z materiałami wideo, pisemna odpowiedź na pytania). Moduł nakierowany na podejściu Medycyny Narracyjnej w celu zidentyfikowania i wzmocnienia doświadczeń, potrzeb pacjentów i ich rodzin w sferze religijno-duchowej.
6. Moduł warsztatowy „Zarządzanie religijną różnorodnością w przestrzeni publicznej” ("Managing Religious Diversity in Public Spaces”) Liczba godzin: 15 godzin dydaktycznych Forma zajęć: warsztaty Sposób weryfikacji: udział w zajęciach, wykonanie pracy wskazanej przez prowadzących.
Warunkiem otrzymania certyfikatu o ukończeniu kursu doskonalącego jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (asynchroniczne i warsztatowe), wykonanie wszystkich zadań etapowych oraz rozwiązanie zadań końcowych.
Osoby, które ukończą kurs, otrzymają certyfikat udziału sygnowany przez wszystkie uczelnie.